Pisanie prac dyplomowych

Pisanie prac dyplomowych. Jak łatwo je przygotować?

Pisanie prac dyplomowych często sprawia studentom problemy. Ich pisanie jest niezbędne w przypadku polskiego systemu edukacji wyższej.  Pracami dyplomowymi, które najprościej jest przygotować to prace licencjackie.  Bardzo często stanowią one bazę do prac magisterskich. Zdarza się, że prace licencjackie stanowią teoretyczne tło do magisterskich na potrzeby, których przeprowadza się dodatkowo badania.

Inżynierskie są natomiast najtrudniejsze ze względu na to, że konieczne w ich przypadku jest wykonanie projektu w specjalnym programie komputerowe. W związku z tym wymaga zdecydowanie większej wiedzy i umiejętności. Prace licencjackie podobnie jak i inżynierskie liczą około pięćdziesięciu stron. Najdłuższe są magisterskie,  gdyż złożone są najczęściej z osiemdziesięciu kartek. Jeżeli chodzi o wymogi techniczne, to nie jest kwestia rodzaju pracy, tylko wymogów konkretnej uczelni.

Każda ma swoje indywidualne, jednakże nie odbiegają od siebie znacząco. W pracach inżynierskich zazwyczaj stosuje się przypisy harvardzkie, czyli takie, które są zamieszczane w tekście za pomocą nawiasów kwadratowych. W nich natomiast są zawarte numerki, których odnośniki znajdują się w końcowej bibliografii lub też nazwiska autorów. W licencjackich i magisterskich najczęściej stosowane są przypisy standardowe, czyli te na dole strony. Jednakże też zdarzają się wyjątki, więc należy to mieć na uwadze i sprawdzić, zanim tekst pracy zostanie sporządzany.

Pisanie prace dyplomowych. Czy to dobre rozwiązanie dla polskiej edukacji?


Pisanie prac dyplomowych nie jest wymagane  ani w Szwajcarii, ani w Stanach Zjednoczonych. Szwajcarski system edukacji jest najlepszy w całej Europie. Nie ma tam centralnie planowanego systemu edukacji. System ten jest prywatny. Uczniowie posiadają tam indywidualnych trenerów, którzy szkolą ich w danej dziedzinie. Jest to rozwiązanie, bardzo dobre i sprawdzone. Przykładowo Leonardo da Vinci oraz Michał Anioł również posiadali swoich indywidualnych mistrzów. Najpierw pomagali oni jedynie w ich pracach. Z czasem usamodzielnili się  i przerośli swoich nauczycieli. W Szwajcarskim systemie główny nacisk kładziony jest na praktykę, a nie teorię. Jest to rozwiązanie słuszne. Na polskim rynku pracy liczy się praktyka. Im dany kandydat ma większe praktyczne umiejętności, tym lepiej. W Stanach Zjednoczonych prace magisterskie są pisane, tylko wówczas gdy dani kandydaci uważają, że się to im do czegoś przyda. Wprowadzenie rozwiązań szwajcarskich i amerykańskich do polskiego systemu edukacji byłoby bardzo korzystne.

O autorach

Eksperci Naukowi

Jesteśmy zespołem ekspertów, którzy skutecznie pomagają studentom od lat. Mamy liczne sukcesy i bardzo duże doświadczenie. Skontaktuj się z nami, a osiągniesz wymarzony sukces!

Zostaw odpowiedź.